Fogágy gyulladás kezelése lézerrel

A lézeres kezelést abban az esetben alkalmazzuk, ha a páciens fogágy-gyulladástól szenved, más néven parodontitist állapítunk meg nála. A fogágy-gyulladás mindig ínygyulladásból alakul ki.

Nem minden ínygyulladásból alakul ki fogágy-gyulladás, ám ha kialakul a betegség, akkor kiterjedhet a fogágy mélyebb szöveteire, a gyökérhártyára és a fogat tartó csontszövetre. Nagyon sok általános szervezeti hajlamosító faktor (diabetes, immunhiányos állapot, örökletes tényezők, dohányzás) felelős az ínyszéli gyulladás mélyre terjedéséért.

Amennyiben az ínyszélekről elkezdődik a gyulladás átterjedése, akkor elsőként a foggyökér falán, az ínyszéli hám lehúzódását tapasztalhatjuk,  úgynevezett ínytasak alakul ki. Az idő folyamán ezen a területen könnyedén megreked az ételmaradék, ez pedig a dentalis plakk kialakulásához vezet, a fogat körbevéve beindul a fogkőképződés is. Később az ínytasak fogkőtörmeléket tartalmaz, illetve a gyulladt szövetek lakhelyéül szolgál majd. Az egyre növekvő gyulladás következményeként fokozatosan romlik a hámtapadás, a fog tartószövetei pusztulásnak indulnak, ezt idővel a fogak meglazulása, majd a fogak elvesztése követheti.

A fogágy gyulladás lézeres kezelése előtt, minden esetben egy nagyon alapos, mechanikus fogtisztítást végzünk, ami több lépésből áll. Az első az ultrahangos fogkő- eltávolítás, ezt követi a zárt kürettálás, valamint a fog polírozása. A lézeres kezelés megkezdésekor érzéstelenítőt adunk a páciensnek, ezáltal válik fájdalommentessé a kezelés. A beavatkozás során egy vékony optikai szálat használunk, amelynek segítségével a fogtasak mélyére hatolunk és annak nagy teljesítményű lézersugarával elpusztítjuk a tasakban található baktériumokat.

Ugyanakkor elpárolognak az ott található gyulladt szövetek és serkentjük a regenerációs folyamatokat az optikai szál biostimuláló hatásának köszönhetően. Egy fog kezelése 30-40 másodpercig tart, azonban  a teljes fogsor kezelése esetén szakaszokban, 2-4 alkalomra lebontva végezzük. Ennek oka az érzéstelenítés helyes alkalmazása.

A megfelelő eredmény elérése érdekében a fogágy-gyulladás lézeres kezelésének megismétlését ajánljuk. A gyulladásmentes állapot megtartása érdekében fontos a rendszeres fog és szájtisztítás, melyről a kezelés során tájékoztatjuk pácienseinket.